Health Ponturi

5 alimente care te fac mai deștept

Există unele alimente care contribuie la stimularea activității cerebrale și care chiar ajută la prevenirea unor boli grave, precum Alzheimer. Iată doar cinci dintre acestea:

SEMINȚELE DE DOVLEAC

seminte dovleac

Zincul este vital în funcţionarea creierului. Este esenţial şi pentru menţinerea sănătăţii prostatei şi a calităţii spermei. lar seminţele de dovleac sunt pline de aşa ceva. Mănâncă un pumn de seminţe din când în când şi vei fi cel mai deştept din birou, dar şi cel mai productiv sexual.

De încercat: pune seminţe de dovleac în compoziţia pentru maşina de făcut pâine şi mănâncă zilnic feliile făcute în casă.

BROCCOLI

Broccoli e genul ăla de legumă pe care ai jurat că nu îl mai mănânci după ce ai ieşit de sub ”jurisdicţia” mamei. Totuşi, este foarte dotată cu vitamina K, una care scade mortalitatea în rândul celulelor nervoase. Există şi nişte dovezi ştiinţifice cum că vitamina K ar ajuta şi la prevenţia apariției bolii Alzheimer.

De încercat: fierbe broccoliul al dente şi toarnă peste el ulei de măsline şi multă zeamă de lămâie: scapi astfel de gustul lui pregnant.

AFINELE

destept feat

Teste recent efectuate pe celule de şoareci în cadrul Universităţii Massachusetts au scos la iveală că extractul de afine stimulează un proces de autocurăţare a creierului de toxine. Acest proces încetineşte îmbătrânirea şi este foarte util împotriva bolilor degenerative ale memoriei.

De încercat: fă-ţi un smoothie din afine cu banane, fulgi de ovăz şi iaurt.

PEȘTELE GRAS

Un studiu al Universităţii din Manchester a demonstrat că există o strânsă legătură între vitamina D, care se găseşte la un nivel ridicat în peştii graşi precum somonul şi sardinele, şi procesarea mai rapidă a informaţiilor. Vitamina D poţi s-o mai iei şi de la soare, deci fugi într-o vacanţă exotică…

De încercat: amestecă nişte sos chili, coajă de limetă, Y2 linguriţă de miere, sare şi piper şi toarnă peste fileul de somon pe care îl pui pe grill.

ROȘIILE

rosii

Diverse studii au arătat că lycopenul, un antioxidant care se găseşte în cantităţi considerabile în tomate, ar putea ajuta la contracararea radicalilor liberi responsabili de Alzheimer. Iar un studiu efectuat pe călugăriţe, a arătat că cele care au mâncat multe roşii au trăit mai mult. Şi, până la urmă, cine nu are încredere în călugăriţe?

De încercat: lycopenul e mai prezent în roşiile gătite, aşa că taie două tomate pe jumătate, pune-le pe grill şi stropeşte-le cu ulei de măsline, apoi mănâncă-le cu pâine prăjită.

Despre autor

mm

Andra Ilias

Andra Iliaș este jurnalist, blogger și foodie, adică o pasionată a domeniului culinar, nu doar o gurmandă. Când nu este în fața laptopului, scriind, o găsești în fața aragazului, pregătind ceva de mâncare, fie pentru prieteni, fie pentru participanții la diverse evenimente culinare, ori pentru juriul vreunui concurs de gătit.
Instagram: HypnoticFoodie

Adaugă un comentariu

Click aici ca să postezi un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

answear.ro%20

carturesti.ro%20




Booking.com

Fii prietenul nostru!