Săptămâna trecută am luat parte în calitate de vorbitor la cea de-a treia ediție a Congresului Național de Gastronomie și Vin, un eveniment dedicat profesioniștilor din domeniu, dar care încearcă să pună bucătăria românească pe harta lumii și să ofere clienților de restaruant din țară o experiență cât mai bună.
Dincolo de concluziile adresate persoanelor din industrie, congresul a punctat și câteva aspecte importante pentru publicul larg, pe care le citez din comunicat.
Deoarece gastronomia este parte integrantă importantă din identitatea națională, regionalitatea rețetelor, tradiția lor de mai multe generații în consum și sezonalitatea acestora trebuie să constituie pilonii pe care se construiește imaginea acestei sărbători, au arătat inițiatorii în documentul prezentat participanților la Congres.
”Până la reinterpretări ale bucătăriei tradiționale românești, eu cred că trebuie să identificam originalul și gustul cu adevărat autentic. Trebuie să luăm în considerare și faptul că rețetele sunt diferite de la o regiune la alta și că, în consecință, și gustul va fi diferit de la o regiune la alta”. Trebuie să regăsim aceste rețete și să acceptăm că sunt mai multe, iar tradiționalul înseamnă ceva specific zonelor din care provin rețetele originale, a reiterat chef Nico Lontras, unul din inițiatorii Congresului.
Subiectele ținând de principiile promovării gastronomiei românești, dar și ofertele educaționale, au fost primite și comentate cu interes de către specialiștii din domeniul ospitalității prezenți la eveniment (chefi, antreprenori). Menționăm aici câteva nume: Cristian Preotu (Le Manoir / Comtesse du Barry / Le Bistrot Francais / Bistro Ateneu / La Vinuri / Corto Maltese / Sushi Room), Cătălin Mahu (rețeaua restaurantelor La Mama), Nico Lontras (Rare Foods, 2Chefs), Zoltan Szabo (Gastrolab Piața Victoriei & Balvanyos), Alexandru Dumitru (Bistro Ateneu), Vasile Nicolae (GastroArt Media) Oana Irina Coantă (Bistro de l’Arte, Brașov), Cătălin Păduraru (IWCB), Marian Timofti (Fondator al Federației Naționale a Degustătorilor Autorizați din România (FNDA), Andra Iliaș (consultant de comunicare în horeca), Carmen Ionescu (Trends by HRB), Silvia Ion (Horeca Insight).
Adaugă un comentariu