Enrique Olvera, owner și executive chef la cel mai cunoscut restaurant mexican, a servit tacos în mai multe feluri decât îți poți închipui. Bucătarul de renume mondial a umplut tortillas cu unt de ananas și mole vechi de trei ani la Pujol din Mexico City, cunoscut pentru „taco omakase”, dar a făcut și tacos cu carnitas de rață la Cosme din Manhattan, iar din mai a pregătit ceva nou.
Olvera a deschis o taqueria în Williamsburg (219 Bedford Avenue, lângă North Fifth Street). Esse Taco este primul său restaurant din Brooklyn și prima dată când conduce o taqueria în New York. Dacă totul merge conform planului, ar putea transforma North Brooklyn într-unul dintre cele mai bune locuri pentru tacos în acest moment.
Există patru tacos în meniu: rib-eye, al pastor, pui la grătar și ciuperci cu stridii. Taco-urile sunt făcute cu tortilla de porumb caldă, care este preparată la parter, la un preț de aproximativ 5-6 dolari fiecare. Pentru varianta gringa, adică taco în tortilla de grâu, brânza este din Chihuahua (stat mexican).
Spre deosebire de sutele de alte taquerias din oraș, unde carnea de taco este tăiată cu un satâr, Esse Taco își servește carnea în felii subțiri și îngrijite. Acestea sunt tăiate în bucăți de un sfert de centimetru grosime pe un aparat electric de feliat. După ce au fost marinate și prăjite, s-ar putea să vă amintească mai mult de un cotlet decât de taco-ul al pastor.
De asemenea, taco-ul al pastor vine cu o versiune a untului de ananas care a fost servit la Pujol de-a lungul anilor, iar singurul desert – o înghețată din coajă de porumb – este o imitație a faimoasei meringue din coajă de porumb de la Cosme. Acesta este servit cu înghețată de vanilie și cu o spumă de porumb deasupra.
Olvera și partenerul său, Santiago Perez, și-au dorit dintotdeauna să deschidă o taqueria, dar nu știau când. Două lucruri i-au impulsionat. Primul a fost în 2018, când Pujol s-a mutat într-o nouă locație și a început să servească faimosul său taco omakase, un meniu de degustare construit în jurul tacos-urilor. Al doilea a fost în timpul pandemiei, când Atla și-a blocat ușa din față cu o masă și a început să vândă tacos la pachet pentru a se menține pe linia de plutire.
Adaugă un comentariu