2024 a fost un an cu bune și cu rele peste tot, deci și în trendurile culinare. Hai să vedem ce a meritat și ce nu în anul care tocmai s-a încheiat.
Cele mai cool trenduri
Cluburi de cărți de bucate
Anul acesta, cluburile de cărți de bucate au explodat cu adevărat. Plăcerea unui club de carte de bucate este efortul de colaborare: faceți cunoștință cu oameni noi și vă conectați cu prietenii într-un cadru în care toată lumea a contribuit cu ceva la răspândire. Un club de carte de bucate este o modalitate fantastică de a-ți da seama dacă o carte de bucate este pentru tine, dar configurația este la fel de bună pentru a face o carte de bucate descurajantă accesibilă.
Restaurante zombie
În 2024, restaurante din întreaga lume au înviat după ani de zile în care au fost închise sau în stare latentă. Să luăm ca exemplu Baroo din Los Angeles, care a reînviat ca un restaurant cu meniu de degustare cu un aspect neo-brutalist la cinci ani după ce s-a închis în 2018. După o pauză de trei ani din cauza daunelor provocate de uragan (în afară de vânzarea sandvișurilor sale îndrăgite în piețele locale), emblema din New Orleans, Central Grocery, s-a redeschis în cele din urmă în decembrie 2024. Cel mai vechi bistro francez din New York, Le Veau d’Or, a răsărit în Upper East Side după ani de zile departe den public.
Gummy mania
S-au deschis noi magazine de dulciuri TikTok a alimentat proliferarea bomboanelor suedeze în arome precum rodie căpșuni și caramel banane, precum și viermi gummy picanți glazurați în chamoy; și ceea ce este, fără îndoială, cea mai mare bomboană gummy din toate timpurile, Nerds Gummy Clusters, a atins popularitatea maximă.
Veselă nostalgică
La începutul acestui an, Jaya Saxena a scris despre recenta creștere a fanatismului pentru mâncarea franțuzească, care ne aduce aminte de farfuriile de braserie – știți, cele cu numele restaurantului scris pe margine sau cele cu margini festonate. Pe măsură ce trendul porțelanurilor nepotrivite continuă, vom începe să vedem și mai multe farfurii-suvenir aruncate în amestec.
Gândiți-vă că acesta este următorul pas natural pentru colecționarii de cutii de chibrituri și stilouri de restaurant. Notă pentru restaurantele cu farfurii (și pahare) deosebit de atrăgătoare: poate că ar fi bine să se gândească la vânzarea unora dintre acestea înainte de a se răspândi obiceiul de a încasa una după masă.
Pahare canelate
Finisajele crestate oferă o eleganță accesibilă care se aliniază cu o gamă largă de stiluri și concepte de design și este ușor să găsești imitații mai accesibile, dar la fel de uimitoare, și iterațiile din plastic care încă se mențin pe masă. În sălile de mese din Vermont până în Japonia, sticla canelată a fost o obișnuință care merită să rămână pentru o vreme.
Băuturi nealcoolice în meniul fiecărui restaurant
Ca alternativă la apă și cola, cocktailurile non-alcoolice sunt o diversiune gustoasă, chiar dacă de multe ori prea scumpă. În plus, arată spectaculos cele mai multe dintre ele, la fel ca verișoarele lor alcoolizate. Desigur, uneori cocktailul fără alcool este doar un suc sofisticat, dar parcă este păcat să fii la un restaurant fancy și să bei doar apă.
Trenduri mai puțin bune în 2024
Croissante prea… perfecte
Deoarece croissantele sunt una dintre cele mai sigure plăceri ale vieții, legea naturii spune că nu pot fi niciodată prea multe. În această epocă a laminării extreme, când brutarii forțează untul și făina pentru a realiza forme geometrice din ce în ce mai improbabile, a apărut o abundență de croissante și alte produse de patiserie care arată de parcă ar fi fost proiectate de AI mai degrabă decât de mâini umane. Sunt un pic prea perfecte, un pic prea în așteptarea divinizării pe TikTok sau Instagram. Ceea ce nu înseamnă că nu sunt bune. Doar că își pierde din farmec.
Persistența codurilor QR
Codurile QR pentru meniu nu sunt decât o tristă amintire a zilelor de pandemie. Deși unele restaurante continuă, probabil, să facă acest lucru pentru comoditate și pentru a reduce costurile, în calitate de clientul se simte înstrăinat tot mai tare. Societatea civilă se plânge că stăm tot mai mult cu ochii în telefon, iar la restaurant, unde ar trebui să socializăm între noi, ajungem să stăm tot cu ochii în telefon pentru că suntem obligați.
Ore de deschidere ciudate – și extrem de limitate – ale restaurantelor
Înainte, dacă voiai să ieși să mănânci în oraș, trebuia să-ți amintești că multe restaurante erau închise lunea. Dar, în ultima vreme, tot mai multe restaurante sunt închise o parte întreagă a săptămânii. Desigur, a fi deschis șapte zile pe săptămână nu garantează că vei câștiga suficient în acele zile pentru a acoperi cheltuielile, iar restaurantele încearcă probabil doar să facă cifrele să meargă. Dar este frustrant să te trezești față în față cu un restaurant închis într-o seară de joi, de exemplu.
Ingrediente funcționale în orice
În ultimul timp, se pare că tot ceea ce ingerăm trebuie să aibă un scop: pudrele de hidratare trebuie să conțină suficienți electroliți pentru o gimnastă olimpică; gumele trebuie să fie pline de vitamine și să combată inflamațiile, iar iaurtul trebuie să fie plin de suficiente probiotice. Este practic imposibil să parcurgi un raion al magazinului alimentar fără să vezi cel puțin un aliment funcțional care îți promite o viață mai sănătoasă, mai fericită, mai plină de proteine, pentru doar câțiva dolari în plus.
Dar, mai degrabă decât să semnaleze o mai mare transparență a industriei sau o abatere semnificativă de la dietele de modă de odinioară, o mare parte din acestea indică pur și simplu distanțele pe care agenții de publicitate și producătorii le vor face pentru a vinde mai mult consumatorilor, în timp ce îi vor informa mai puțin cu privire la ceea ce pun exact în corpul lor.
Mâncarea AI slop
Anul acesta am asistat la o creștere a AI pe toate planurile, inclusiv imagini cu „mâncare” generată de AI, care depășesc limitele realității noastre fizice. Ceea ce par a fi creveți, la prima vedere, se dovedesc a fi forme torice generate prost: Acolo unde ar trebui să existe o coadă, există doar mai mulți „creveți”.
O rețetă pentru „morcovi” include o imagine care seamănă în mod dubios cu hot-dog-ul, doar că este portocalie. Borcanele care conțin „paste cu brânză” prezintă erori de continuitate în scurgerile lor. Ar trebui să fie de la sine înțeles că „rețetele” care însoțesc aceste imagini sunt la fel de dubioase, susținând liste de ingrediente care nu corespund cu ceea ce se află în imagine. Comentariile, dacă există, nu suspectează nimic. „Arată atât de bine”, spun acești «oameni», care nu fac decât să adauge paie pe foc.
Laptele crud
Consumul de lapte crud este o tendință care trebuie lăsată în urmă în 2024 (sau, mai bine, în anii 1910, când pasteurizarea a devenit o cerință pentru vânzarea laptelui la magazinele alimentare). Deși nu ar trebui să fie nevoie să fie spus, merită repetat: Consumul de lapte crud vă poate îmbolnăvi. Laptele nepasteurizat este plin de bacterii care includ salmonella și E. coli. Pasteurizarea sau încălzirea laptelui până când este suficient de fierbinte pentru a ucide astfel de bacterii, nu diminuează calitatea nutrițională generală a laptelui. Vă rugăm să nu vă mai informați cu privire la aprovizionarea cu alimente de la #tradwives.
Adaugă un comentariu