cum sa stai hidratat
Health

Cum să rămâi hidratat vara

Căldură mare, mon cher, ar zice Nenea Iancu. O chestiune de actualitate în verile din ce în ce mai fierbinți. Și, când căldura este mare, deshidratarea este pe măsură. Iar un corp hidratat este un corp mai sănătos, spun specialiștii. Bine, nici prea hidratat pentru că tocmai ce am văzut de curând un reportaj despre intoxicarea cu apă (nu, nu apă infectată, ci apă de băut, dar care în exces strică balanța electrolitică din corp). Și, tocmai ca să nu ajungem la niciuna din cele două extreme, trebuie să fim atenți nu doar la ce bem, ci și la ce mâncăm.

Dincolo de acțiunea evidentă de a bea suficientă apă, țineți cont că și alte lichide sau alimente contribuie la menținerea hidratării, așa că fiți atenți la imaginea de ansamblu a zilei. Conform National Academy of Medicine din Statele Unite, media pentru femei este de 2,7 litri lichide adunate atât din ce bei, cât și din ce mănânci și 3,7 litri în medie pentru bărbați, în cazul temperaturilor medii și a unei activități fizice medii. Odată cu creșterea temperaturilor și/sau a activităților fizice, cantitatea de lichide ingerate ar trebui să crească și ea. Vestea bună este, însă, că aproximativ 20% din această cantitate ți-o iei din alimente.

Lichide hidratante

apa

Știm cu toții despre cafea că este deshidratantă, așa că o soluție este să reduceți cantitatea băută. Rezumați-vă doar la cana de dimineață și pe parcursul zilei înlocuiți-o cu ceai negru sau, și mai bine, infuzii de plante. Poate chiar ice-tea, care este ideal pe perioada verii.

Dacă vă este greu să beți apă suficientă pentru că nu vă place, o soluție ar fi apa infuzată cu fructe și ierburi aromatice. Lăsați într-o carafă apa să stea (preferabil peste noapte) cu bucăți de fructe după gust sau frunze de plante aromatice, dar nu adăugați zahăr. Veți avea pur și simplu o apă naturală, cu gust delicat de fructe și proprietăți hidratante.

CITEȘTE ȘI
5 alimente vegane care pot înlocui untul

Chiar dacă nu trăim printre cocotieri, din avantajele globalizării este și faptul că putem avea apă de cocos oricând vrem, dacă ne facem stocul la vizita la supermarket. Nu este tocmai ieftină, însă este o sursă foarte bună și naturală de electroliți mai ales în perioadele cu activitate fizică intensă, cum ar fi antrenamentele de la sală.

Electroliții pot fi, însă, și adăugați în apă pentru a grăbi hidratarea după perioade de transpirat intens. Fie băuturi pentru sportivi gata preparate, fie tablete efervescente care se pun în apa simplă.

Alimente hidratante

Cele mai hidratante alimente sunt, evident, fructele și legumele, iar pepenele, care poate că nu degeaba este în sezon fix în anotimpul călduros, este în vârful mormanului de vegetale hidratante cu un conținut de 92% apă. Lui i se alătură căpșunile, piersicile, portocalele, castraveții și salata verde.

Supele reci sunt și ele o sursă bună de lichide pentru corp. De la faimosul gazpacho, la supa de iaurt sau alte rețete lejere de vară, toate sunt potrivite pentru a menține nivelul de hidratare.

Supa de oase este poate o alegere surprinzătoare. Însă în afară de colagen și ceva vitamine, aceasta conține și mult magneziu, care este un electrolit excelent. Și poate că nu aveți chef de o supă fierbinte de oase, însă puteți mânca un „shot” de supă răcită, care devine ca o gelatină, ca la răcituri.

Foto: Canva Pro

Citește și: 10 alimente care te scapă de celulită

Despre autor

mm

Andra Ilias

Andra Iliaș este jurnalist, blogger și foodie, adică o pasionată a domeniului culinar, nu doar o gurmandă. Când nu este în fața laptopului, scriind, o găsești în fața aragazului, pregătind ceva de mâncare, fie pentru prieteni, fie pentru participanții la diverse evenimente culinare, ori pentru juriul vreunui concurs de gătit.
Instagram: HypnoticFoodie

Adaugă un comentariu

Click aici ca să postezi un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.




Booking.com