trenduri in horeca
Foto: Kzenon
News

Trendurile în horeca pentru 2022

Odată cu terminarea iernii și relaxarea măsurilor covid, lumea începe să iasă mai mult în oraș, la restaurante, cafenele și baruri, iar industria ospitalității începe să își revină din haosul în care a funcționat în ultimii doi ani. Pandemia și-a pus amprenta pe obiceiurile de consum, așa că noi trenduri, care înainte de 2019 nici nu ar fi fost luate în calcul, încep să se distingă. Iată, așadar, câteva trenduri în horeca pentru 2022

Băuturi

fruit beer
Foto: Yulia Vinogradov

Băuturile alcoolice îmbuteliate cu gusturi suave sunt de domeniul trecutului. Acum gusturile puternice și foarte clare, care amintesc cumva de copilărie, sunt cele care atrag atenția. Căpșuni, pepene sau cireșe, toate acestea sunt în topul aromelor preferate, iar o posibilă explicație pentru acest trend vine din simptomatologia covidului, care determina pierderea gustului și mirosului, iar acum lumea își dorește să simtă gustul și aroma la maximum.

Tot pandemia se pare că a afectat și cantitatea de alcool din băuturi. După ce consumul băuturilor alcoolice a crescut substanțial odată cu situația creată de coronavirus, acum trendul este către o abordare mai sănătoasă, cu un conținut mai redus de alcool.

Nici berea nu mai e ce a fost. Dincolo de radler-urile cu care deja ne-am obișnuit, berea devine din ce în ce mai dulce cu adaosuri de piureuri de fructe și alte ingrediente cel puțin ciudate pentru această băutură, cum ar fi untul de arahide și bezelele moi.

Vânzările de tequila și mezcal în Statele Unite au crescut incredibil de mult în ultimii ani și tot mai multe celebrități își lansează propriile brand-uri de tequila, contribuind la popularitatea acestei spirtoase. Dar, dincolo de acest două băuturi foarte cunoscute, altele pe bază de agave, precum raicilla și bacanora, prinde și ele avânt.

CITEȘTE ȘI
Tendințele culinare ale anului 2019, care nu vor triumfa și în 2020

Preparate

humus
Foto: olenayeromenkophotos

Conform unei firmei de consultanță internațională la nivel de horeca, ce este și unul din predictorii trendurilor mondiale în materie de mâncare și bătură, anul 2022 va fi despre humusul dus la extrem, iar trendul este deja vizibil în America. Humus amestecat cu cele mai creative ingrediente intră în meniurile restaurantelor din toată lumea.

După „fripturile” vegane care imită carnea de vită, a venit rândul puiului să devină plant-based, iar diverse variante au fost introduse în marile lanțuri de restaurante fast-food, inclusiv la KFC, și din ce în ce mai mulți producători își încearcă norocul cu rețetele de pui fără carne.

Un alt preparat pe val anul acesta este laksa, o supă cu tăieței din Asia de SE, foarte populară în Singapore, dar care vine în forță să cucerească scena culinară internațională.

Bucătării internaționale

suya
Suya / Foto: mujibwaziri

Experții în domeniu au decretat bucătăria caraibiană ca fiind bucătăria anului. Preparate cât se poate de diverse, de la pește la capră, culese din Indiile de Vest până în Belize și Guyana, își fac tot mai mult loc în meniurile din restul lumii.

Bucătăria „de culoare” începe să crească împreună cu chefii ale căror origini mai apropiate sau mai îndepărtate se află pe continentul african. Din Mauritania până în Camerun, întreaga Africă de Vest începe să fie prezentă în farfuriile restaurantelor americane și, probabil, foarte curând și în marile orașe europene. Preparate precum suya (carne la grătar) sau orez joloff ori tocane făcute cu egusi (semințe de pepene galben) vor deveni mult mai cunoscute în lume.

Servirea mesei

Specialiștii sunt de părere că restaurantele high-end pierd teren. Atât consumatorii nu mai sunt foarte interesați să le viziteze, dar și noile locații care se deschid au o abordare mai casual.

CITEȘTE ȘI
Trendurile culinare ale anului 2020

Cantitatea de comenzi pentru acasă este în continuă creștere, ceea ce determină necesitarea măririi spațiului pentru bucătărie în detrimentul celui de servire. Totuși, acesta, deși micșorat, va fi tot mai instagramabil, cu atenția deosebită către detaliile de design. Iar aceeași regulă se aplică și în farfurie: preparate cât mai spectaculoase, fie din punct de vedere al imaginii, fie al ingredientelor.

Pentru evenimente, scena de catering se schimbă cu porții individual ambalate.

Tehnologii

Roboții în bucătărie sunt de mult un subiect de discuții, însă viitorul este din ce în ce mai prezent. Specialiștii în domeniu preconizează în primul rând robotizarea barurilor, mai ales la marile festivaluri de muzică, iar criza tot mai acută a personalului din horeca va accelera achiziția de forță de muncă mecanizată în restaurante.

De asemenea, comenzile de tip pick-up vor fi tot mai mult onorate din casete special desemnate, care vor păstra mâncarea proaspătă și au scopul de a minimiza greșelile de livrare. Marile lanțuri internaționale precum Starbucks sau Taco Bell au pornit deja acest proces. Și din perspectiva păstrării mâncării proaspete, companiile ce produc ambalaje au deja proiecte de cutii care să păstreze temperatura alimentelor, astfel încât să nu se contamineze burgerul fierbinte cu înghețata comandată de la același livrator.

Lumea petrece tot mai mult pe canalele de socializare și limitările de target nu mai sunt atât de clare. Așa că prezența pe toate mediile online este esențială acum pentru a fi vizibil și a genera vânzări.

Citește aici și despre trendurile de anul trecut.

Tags

Despre autor

mm

Andra Ilias

Andra Iliaș este jurnalist, blogger și foodie, adică o pasionată a domeniului culinar, nu doar o gurmandă. Când nu este în fața laptopului, scriind, o găsești în fața aragazului, pregătind ceva de mâncare, fie pentru prieteni, fie pentru participanții la diverse evenimente culinare, ori pentru juriul vreunui concurs de gătit.
Instagram: HypnoticFoodie

Adaugă un comentariu

Click aici ca să postezi un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.




Booking.com